Nyheter i Microsoft D365 plattformen Wave 2 2022

Som bekant släpper Microsoft två waves (utgivningscykler varje år) i mars wave 1 och i oktober wave 2. Nedan följer det som i stora drag gäller CRM-delen (CE).

Kontakta oss på Zync om du är nyfiken kring eller vill att vi hjälper dig att navigera kring dessa områden.

Översikt över utgivningscykel 2 för 2022

I utgivningscykel 2, 2022 för Dynamics 365 och branschmoln finns nya innovationer som ger dig möjlighet att omvandla ditt företag. Utgåvan innehåller hundratals nya funktioner i Dynamics 365-program, inklusive Marketing, Sales, Customer Service, Field Service, Finance, Supply Chain Management, Intelligent Order Management, Project Operations, Human Resources, Commerce, Fraud Protection, Business Central, Connected Spaces, Guides, Customer Insights samt Microsoft Cloud for Healthcare, Financial Services, Nonprofit, Sustainability och Retail.

Marketing

Dynamics 365 Marketing ger orkestrering av kundresor i realtid för att göra det möjligt för B2B-varumärken att hyperpersonanpassa upplevelser i hela inköpsresan och med tillförsikt utöka sina marknadsförings- och kundupplevelseprogram för upp till 100 miljoner kunder med upp till 300 miljoner meddelanden eller interaktioner per månad. Intuitiva formulär för leadregistrering, leads som främjar automatisering och en ny analysinstrumentpanel möjliggör anpassning mellan försäljnings- och marknadsföringsteam som aldrig förr. Organisationer kan nå nya nivåer av marknadsföringsmognad med AI-baserat nästa bästa innehållsurval och ökat stöd för affärsenheter.

Försäljning

Dynamics 365 Sales fortsätter optimera säljarupplevelsen med hjälp av data och AI för att hjälpa säljare att prioritera sitt arbete, blanda affärs- och produktivitetsverktyg för att möta säljare där de är och skapa samarbetsupplevelser i ögonblicket så att varje säljare effektivt kan engagera sig med sina kollegor och kunder, återta sin tid och bli mer produktiva.

Service

Dynamics 365 Customer Service är fokuserat på att leverera de funktioner som hjälper till att driva kontaktcenter optimalt genom att tillhandahålla förbättringar av enhetlig dirigering med funktioner som procentbaserad dirigering, önska handläggardirigering och inaktiv längst tid-dirigering. Kundsupportflockbildning i Microsoft Teams hjälper handläggare att lösa komplexa ärenden genom samarbete. Organisationer kan ge sina kunder möjlighet att lämna röstmeddelanden, ringa tillbaka och ringa handläggare direkt i röstkanalen. Handläggarens upplevelse är moderniserad med en förbättrad konversationstidslinje, horisontell multisessionsnavigering och AI-baserad konversationssammanfattning. Arbetsledare kan se Power Virtual Agents-analyser i sina instrumentpaneler för flerkanalanalys.

Dynamics 365 Field Service ger nya möjligheter som gör det möjligt för organisationer att organisera serviceverksamheten för arbetare på ett bättre sätt. Organisationer kan nu bygga och underhålla plats och tillgångar för stora anläggningar, hålla kostnaderna i schack genom att konfigurera "överskrid inte"-gränser och gruppera liknande incidenttyper under "handel" för att underlätta hanteringen. Vi gör också optimeringsförbättringar för bokningslåsbegränsningar och introducerar mängder av förbättringar av användarupplevelsen i mobilappen för att fortsätta ge frontlinjearbetare större möjligheter.

GÖTEBORG
Sockerbruket 15
414 51 Göteborg

STOCKHOLM
Regeringsgatan 109
111 39 Stockholm

KALMAR
Storgatan 28
392 32 Kalmar

MALMÖ
Stjärnplan 3
216 18 Malmö

CERTIFIERINGAR

Image
Image
Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.
Vi använder oss av cookies

En kaka/cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Det går att använda informationen i kakan för att följa hur användarens beteende. Enligt lag ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:

  • Att webbplatsen innehåller cookies
  • Vad dessa cookies används till
  • Hur cookies kan undvikas

På vår hemsida används cookies för att förbättra navigeringen och upplevelsen av webbplatsen, analysera webbplatsens användning och bistå i våra marknadsföringsinsatser.