CRM System - införande

Vid införande av ett nytt eller förvaltning av ett beftintligt CRM-stöd arbetar vi både med Dynamics 365 Customer Engagement och övriga applikationer som kräver samarbete för att få en helhetsbild (O365, ERP-system, Integrationsverktyg etc). 
Plattformar stöder sälj, marknad, eftermarknad, projekthantering och fältservice och har färdiga integrationer till en rad andra system och applikationer. Dessutom lägger vi på vår kompetens om hur man arbetar effektivt med process och metodik i kombination med systemstöd.

Image

Vår medotik bygger på att vi arbetar tillsammans mot ett mål.

I alla de projekt som Zync driver jobbar vi agilt och tillsammans med er som kund för att nå snabba, korrekta och effektiva resultat inom budget/tidplan.

Enkelt beskrivet är ett CRM-projekt ett förändringsprojekt. Alla sådana projekt är svåra att genomföra och kräver mycket av alla som kommer bli involverade - från ledning till den enskilda användaren. Det är svåra projekt men roliga projekt. Att ha erfarenhet av att driva dessa förändringsprojekt i kombination med hög kompetens inom sälj, marknad och eftermarknad anser vi är nödvändiga. Självfallet måste man också ha djup kunskap om applikation och IT-relaterade frågor. Det har vi på Zync och det borgar för att ni kommer lyckas med denna förändring om ni väljer oss som er partner.

Förstudie & Analys

Kan vi inte bara köra igång? Jo det kan man absolut men det finns oftast stora värden att faktiskt försöka förstå vad behovet är utifrån organisationens uppfattning. Detta är en viktigt del även för att förankara förändringsprocessen.

Prototyp & Design

Att snabbt bygga en prototyp som skall bevisa att den stödjer det som är mest affärskritiskt är något som vi snabbt skapar tillsammans. Detta gör att dyrbara misstag undviks och man ser direkt om vi når grundläggande mål och kan snabbt göra korrigeringar om det inte fungerar optimalt.

Utveckling & Logik

Ofta behöver man genomföra ytterligare anpassningar för att snabba upp flöden och/eller minska vissa tidskrävande krav. Dessutom behöver vi testa logiken och strukturen med hjälp av sådant som kanske inte alltid är standard funktioner.

Utrullning & "lesson learn"

Det riktiga arbetet är när användarna arbetar i systemet i skarpt läge. Här finns ofta saker man lär sig som behöver justeras och hanteras för att "mjuka upp hörnen" inom olika delar. Alla förändringsprocesser ger insikter, dessa skall vi fånga upp för att förenkla/förbättra.

Image

Göteborg
Östra Hamngatan 46-48
411 09 Göteborg

Stockholm
Regeringsgatan 109
111 39 Stockholm

Kalmar
Storgatan 28
392 32 Kalmar

Malmö
Stjärnplan 3
216 18 Malmö